Der er talt meget om Beacons. Beacons nævnes ofte i forbindelse med butikker og detailhandel. Fx til at sende tilbud og informationer om de varer, der fås i butikken. Men Beacons kan meget mere end at sende tilbud til potentielle kunder. Hvis du allerede har en app – fra Go Mobile eller en anden leverandør – kan du bruge GO Mobiles platform til at indsamle oplysninger om, hvordan dine kunder bevæger sig rundt i din forretning, og i hvilke områder og ved hvilke varer de evt. opholder sig ved i længere tid. Den viden kan du udnytte til at sende dem målrettede informationer.

Et væld af data og analysemuligheder
Data er værdifulde, når du vil forstå dine kunders adfærd. Beacons giver forbløffende gode muligheder for at udlede information fra den fysiske verden.

Du er måske tidligere stødt på generelle data om kundeadfærd i butikker eller data om kundeadfærd inden for bestemte brancher. Det er straks sværere at få data, der giver viden, som passer med netop din forretning. Der er altid individuelle forhold, der gør sig gældende. Med GO Mobiles Analyse & Data- modul kan du nemt og kosteffektivt indsamle data om kundeadfærden i netop din forretning.

GO Mobiles Beacons kan opsamle data fra dine kunder. De data giver dig større indsigt i dine kunders adfærd i netop din forretning. Den viden kan du anvende til at give dine kunder en endnu bedre oplevelse og, hvis du anvender din viden målrettet i forhold til at øge salget, til at skabe større omsætning.

Et oplagt eksempel, er at måle, hvor i forretningen dine kunder opholder sig længst tid. Det kan være, at du her vil sætte en reklame op eller give uddybende information om en vare eller et tilbud. GO Mobile tilbyder også at udarbejde heatmaps, der visualiserer dine kunders bevægelsesmønstre. Det hjælper dig med at optimere fx skiltning og produktrækkefølge.

GO Mobiles analyse og data modul er ikke kun til forretninger. Det kan anvendes i lufthavne, på museer og i forlystelsesparker. Her giver Beacons mulighed for via mobilen at vise vej til udvalgte emner eller steder og derved at optimere trafikken af kunder eller besøgende.

En anden indsigt. man kan få med GO Mobiles Beacons (data & analyse modul) er antallet af besøg. Ligesom med Google Analytics giver Beacons dig mulighed for at skelne mellem antal besøg og antal unikke besøgende. Det betyder, at du kan, se hvor mange af de besøgende der er nye kunder, og hvor mange der tidligere har været i butikken og er kommet igen. Det er interessant viden, som du kan anvende til at sende målrettet indhold til dine kunder eller besøgende – alt efter, om der er tale om nye kunder eller om kunder, der besøger din forretning regelmæssigt.

Vil du gerne vide mere om GO Mobiles “Analyse & Data” modul til Beacons, så kontakt GO Mobile, så vi kan hjælpe dig med at give yderligere værdi til dine kunder og din virksomhed.